Welcome to Een reis rond de wereld

Travel now and work later

Hoofdmenu

Translate to any language, choose your language here above..

Reisverhalen
Wereldreis op datum:
2009

Wereldreis per land:

Favoriete links

Terugblik op.. (pdf)

De camperbouw en de dagelijkse bezigheden

Info & materialen

13 juli 2013

Overnachting in Nordfjordeid

Heel de nacht het heerlijke tikken van de regen gehoord op ons dak en toen we rond tien uur in de morgen de ramen openden, waren de bergtoppen weg. Ze waren gehuld in mist.  Na een stevig ontbijt met eieren, spek en brood regende het nog steeds en ook de wolken zijn nog niet opgelost. De eerste tien dagen was het weer top en de voorspellingen zijn voor de komende 4 dagen klote.

We starten de camper en rijden rond half twaalf verder over het trollenpad. De weg slingert met vele haarspeldbochten naar het dal. We komen vele supergave en grote watervallen tegen, maar door de mist zijn ze niet fotogeniek. We hebben wel geluk dat er een foto hangt beneden van hoe het eruit ziet als de zon schijnt. Dus daar maar een foto van gemaakt, zodat we toch een aandenken hebben, want ondanks dat het erg mistig en regenachtig is, is het hier nog steeds heel erg mooi. Als we in Andalsnes aankomen, gelegen aan een fjord, zoeken we de pinautomaat op om wat geld bij te tappen. Overal lopen mannen rond in groene hesjes die het verkeer regelen. Waarom?
Er is een triatlon aan de gang en in de haven zien we de zwemmers in het koude water, ze dragen wel allemaal wetsuits. Er is ook en marktje en Marcel en de dames gaan wat shoppen en Ad blijft  in de camper om de foto's en het verslag van gisteren te verzenden.

We rijden verder richting Alesund. Vrij snel gaan we een tunnel door van zesenhalve kilometer lang. Voor vijf minuten hebben we geen last van de regen!  We volgen het Romsdalsfjord richting het westen. Het is mooi, maar vanwege de regen en gebrek aan zon valt het uitzicht een beetje tegen. Tegen een uur of drie eten we even een noodlesoepje en na een uur gaan we weer verder. Nog geen kwartier later komen we de eerste pont van vandaag tegen, die ons naar de overkant van het fjord brengt. Het overtochtje kost ons even veertig euro en we zijn binnen een kwartier al aan de overkant. We volgen de 39 verder richting het zuiden en komen het tweede pontje tegen van vandaag. Nog eens drieendertig euro armer.

Tegen een uur of acht houden we het voor gezien. We tanken de camper nog een keer vol en gaan daarna op de. parkeerplaats langs de kade staan recht voor het politiebureau. Vanavond hebben we gebakken aardappelen met een schnitzel en erwten en wortelen. Susan maakt het eten klaar, terwijl de rest een mooie wandeling maakt door het stadje Nordfjordeid. Als ze terugkomen kunnen we even later eten.Nog even een filmpje kijken en lachen met jochem meijer..wat een adhd'er. Het is een uur of elf als we de bedden weer opbouwen en gaan slapen.

Copyright © door Een reis rond de wereld Alle Rechten Voorbehouden.

Gepubliceerd op: 2013-07-15 (1093 maal gelezen)

[ Ga terug ]
Content ©
Volg onze reis online, 5 jaar met de DAF de wereld door

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.