Welcome to Een reis rond de wereld

Travel now and work later

Hoofdmenu

Translate to any language, choose your language here above..

Reisverhalen
Wereldreis op datum:
2009

Wereldreis per land:

Favoriete links

Terugblik op.. (pdf)

De camperbouw en de dagelijkse bezigheden

Info & materialen

11 juli 2013

camping Ransverk noord 6,43'51" oost 9,5'7"

De wekker loopt af om acht uur. We staan allemaal op, wassen, aankleden, bedden opmaken en afbreken, broodjes in de oven, water koken voor de thee en lekker ontbijten buiten in de zon en de koude wind.

We maken ons allemaal klaar om te proberen de top van trollhoe te bereiken. De rugzakken inladen met water, broodjes, zak chips, regenjassen en fotocamera's. De bergschoenen gaan weer aan en rond tien uur vertrekken we. Aan de overkant staat een bord met een kaart, dus we kijken even hoe we moeten lopen. We gaan rechts en bij het eerste paadje met een bord voor wandelaars lopen we de bossen in. Een ontzettend smal paadje, met veel hindernissen van takken en boomstammen die over het pad heen liggen. Op een gegeven moment lopen we tegen een hek aan en dat volgen we een tijdje, maar de bebossing wordt steeds dichter en het pad houdt op. Ad loopt voorop, maar even later loopt hij weer tegen een hek aan en besluiten we maar om om te draaien, want dit is zinloos. We worden ondertussen ook nog opgevreten door de muggen. We lopen terug naar beneden en proberen eerst nog een eind verder te lopen over de doorgaande weg tot we opnieuw een wandelbord tegenkomen. Hier staat wel Trollhoe tussen en we wagen het erop. Dit pad ziet er beter uit, is niet zo ontzettend smal, maar wel modderig. Het is nu wel al drie kwartier later. Een eindje verder komen we een man tegen die hout op een aanhanger legt. Net als wij daar komen, vertrekt hij met zijn traktor en aanhanger vol geladen. Wij lopen zo'n kwartier verder naar boven en komen hem weer tegen. Nu staat hij samen met een andere man te werken. Hij vraagt of we naar Trollhoe lopen. Dat beamen wij en hij wijst ons even de goede richting. Dat was maar goed ook, want anders waren we weer al een verkeerd pad in geslagen, wat we als eerste tegenkwamen en wat in de richting van Trollhoe loopt.

Het is een mooie route, eerst door de bossen, met regelmatig wat drassige stukken en waar we een smal beekje oversteken. Later zitten we boven de boomgrens en hebben we alleen nog struiken en gras en hier en daar wat schapen. We genieten van de uitzichten. Eerst zitten we nog aan de kant van de camping, waar we nog naar beneden kunnen kijken, maar nadat we even een hele steile klim hebben gemaakt, naast een heel mooi beekje wat daar net naar beneden komt en vervolgens een heel eind gestegen zijn over een soort weide met struiken, gras en keien die tussen allemaal toppen inligt, zien we uiteindelijk de andere kant. We kijken prachtig neer op een enorm meer. Er liggen daar een paar grote keien en daar zetten we ons neer om even heerlijkte lunchen. Het is dan al een uur.

Na de lunch besluiten we om weer naar beneden te wandelen, want we weten totaal niet welke top Trollhoe is en hoe lang we nog moeten lopen. Een goede anderhalf uur later zijn we terug op de camping en genieten we nog heerlijk van de zon. Bianca wast weer een wasje, terwijl Ad en Susan heerlijk op de enorme trampoline liggen te lezen. Ad zijn voorkant is verbrandt en op een stoel kun je de achterkant niet van zon voorzien. Zo lenig is ie niet. We hebben ook nog een paar hangmatten bij maar bij gebrek aan bomen rond de camper kunnen we daar niks mee. Maar op je buik op de trampoline bleef het rode stuk vlees uit de zon.

Marcel heeft problemen met zijn gsm en probeert vanalles om dat op te lossen. Uiteindelijk belt Bianca met haar telefoon naar de provider in Nederland en wordt het gelukkig opgelost. Om wat voor reden dan ook was Marcel zijn abonnement totaal geblokkeerd, maar excuses van de provider en hij krijgt aankomende maand een tientje korting op zijn abonnement, dus dat is dan weer wel goed geregeld.

Na het zonnen gaan Ad en Susan samen douchen, want we hebben slechts drie minuten per muntje en Susan moet zowel haren met schampoo wassen en uitspoelen en daarna nog met conditioner, die ook nog in moet trekken en vervolgens ook goed uitgespoeld moet worden. Met twee personen werkt dat toch even wat beter. Na het douchen even het verhaaltje intypen en dan ondertussen dat het eten kookt verder schrijven. Vandaag is het hollandse pot. Zuurkoolstamp met rookworst en als toetje vruchten me slagroom. Overdag is het echt heet maar rond 8 uur zakt de temperatuur snel. Maar we hebben een goede kachel die buiten diesel ook electrisch kan werken. Aangezien op de meeste campings hier je kunt beschikken over 16 amp stroom kan de kachel en boiler gratis werken via het lichtnet. nou ja gratis.... de campings zijn hier ook niet echt goedkoop. Tot nu toe hebben we 50% van de tijd wild gestaan, dus niet op een camping, maar soms heb je even een camping nodig om te douchen, de watertank vullen en de wc te  legen. We zijn nu 8 dagen onderweg en de watertank bevat nog genoeg water voor een dag of 4.   75% van het verbruikte water is voor consumptie. Als we ook nog zouden douchen in de camper zouden we elke 5 dagen de tank moeten vullen.

Copyright © door Een reis rond de wereld Alle Rechten Voorbehouden.

Gepubliceerd op: 2013-07-11 (1032 maal gelezen)

[ Ga terug ]
Content ©
Volg onze reis online, 5 jaar met de DAF de wereld door

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.