Welcome to Een reis rond de wereld

Travel now and work later

Hoofdmenu

Translate to any language, choose your language here above..

Reisverhalen
Wereldreis op datum:
2009

Wereldreis per land:

Favoriete links

Terugblik op.. (pdf)

De camperbouw en de dagelijkse bezigheden

Info & materialen

7 juli 2013

We blijven nog een dagje op de camping in Drevsjo.

Tegen 8 uur is er een aardbeving, zo lijkt het teminste. Bianca gaat uit bed en met haar 50 kg laat ze heel de camper bewegen. Ze deed een pogimg om op te staan. De rest blijft nog lekker ff liggen en het leven begint pas rond 9 uur. We staan op, wassen onszelf en Susan gooit wat afbakbroodjes in de oven en zet de waterkoker aan voor thee. Eerst een ontbijtje. Het uitzicht op het meer en de bossen geeft het ontbijt een extra dimensie en na het reizen van de afgelopen dagen is dit heerlijk, voor drie weken denken we niet aan ons werk maar genieten we met volle teugen van de rust en de natuur.

Vandaag gaan we wandelen in de bossen en heuvels hier in de omgeving. Een nederlandse vrouw had ons gisteren een tip ggeven om naar een oud mijnstadje te rijden en dat gaan  we vermoedelijk morgen doen. Het weer is anders dan de voorspellingen, het is droog maar bewolkt, pas tegen een uur of elf begint het open te trekken en is 30% van de lucht blauw. Iedereen op de camping doet het rustig aan. Soms zie je een enkeling die met een bootje op pad gaat, gepakt en gezakt met een hengel, proviant en ingepakt in een oranje reddingsvest. En het goede nieuws! De insecten slapen denk ik nog want die irriteren ons op dit moment niet.

Half twaalf tijd om een wandeling te maken. We pakken de rugzak in met water, broodjes, foto- en filmcamera, wat verbandspul en natuurlijk niet te vergeten voor Ad ook snoepjes en gaan op pad. Het pad voert ons door de bossen en na een paar kilometer zien we een hutje, een oude hondenslee en kleine hondehokjes verspreid over een verwoekerd terrein. Een man op een moutainbike en een hondje ziet ons staan en stopt. Hij begint gezellig met ons te praten. Eerst gebrekkig in het Engels met wat Duitse woorden en omdat Susan vertelde dat hij het van ons ook in het Duits mocht vertellen, ging hij over op de duitse taal. Hij is een Zwitser en hij komt hier al jaren. Hij weet te vertellen dat dit het sledehonden trainingsveld was en dat hij het zeven jaar geleden nog werkend heeft gezien. Echter heel veel toeristen vonden de trainingen zielig voor de honden en toen zijn ze op deze plaats gestopt met het trainen. Na een gesprek van een kwartiertje nemen we afscheid en lopen we weer verder. De route is goed gemarkeerd en is 21 km lang volgens het bordje, maar even later zien we al een bord met 15 km staan, terwijl we toch echt nog geen 6 km hadden gelopen.

De route is deels insectvrij en deels vreten ze je op. Zelfs aan de antimuggenmelk hebben  ze schijt. Ze bijten niet, maar irriteren soms enorm.

De route door de bossen is wel mooi. Delen over zacht mos en soms wat rotsen. We stoppen een paar keer bij het meer en genieten van het uitzicht. Terug op de camping buurten we nog even met een ander Nederlands stel en gaan terug naar de camper voor een broodje en wat soep. We hebben ongeveer 13km gewandeld in totaal. De rest van de middag doet Bianca een wasje schudden in haar curver wasemmer en de rest ligt heerlijk in de stoel te genieten van de zon, die jammer genoeg vandaag regelmatig achter de wolken duikt, wat het erg koud maakt, want er staat een frisse wind.
Na de middag gaan we allemaal even douchen in het sanitair gebouw, waar we allemaal merken dat we behoorlijk verbrand zijn. Slapen in de zon eist toch zijn tol.  Maar positief gezien komen we in iedergeval niet zo wit als een laken thuis straks, of misschien wel met een nieuw vel.

Tegen een uur of zes gaat Susan haar Thaise kookkunsten weer showen en kunnen we weer lekker eten. Het is behoorlijk koud 's avonds, dus we kijken binnen in de camper nog even de  film: een reis rond de wereld in 80 dagen.

Morgen willen we vroeg opstaan, want we willen een oud mijnwerkersstadje gaan bezoeken in Roros en daarna doorrijden naar Alvdal. Daar is het ideaal voor bergwandelingen en daar is ook de een na hoogste toeristische route, die loopt tot de top van de 1666m hoge berg Tronfjellet. Vanaf de top is het schijnbaar een super mooi uitzicht, want dat hebben we gelezen in onze capitool van Noorwegen.

Copyright © door Een reis rond de wereld Alle Rechten Voorbehouden.

Gepubliceerd op: 2013-07-08 (1020 maal gelezen)

[ Ga terug ]
Content ©
Volg onze reis online, 5 jaar met de DAF de wereld door

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.