Welcome to Een reis rond de wereld

Travel now and work later

Hoofdmenu

Translate to any language, choose your language here above..

Reisverhalen
Wereldreis op datum:
2009

Wereldreis per land:

Favoriete links

Terugblik op.. (pdf)

De camperbouw en de dagelijkse bezigheden

Info & materialen

6 juli 2013

We hebben vanochtend heerlijk uitgeslapen. Vannacht was het rustig geweest en iedereen heeft bij kunnen tanken van het gebrek aan slaap in de afgelopen nacht. Het was pas na half negen dat we opstonden. De zon scheen al volop. In de haven was een mooie sanitaire voorziening en daar konden we ons wassen en naar het toilet.

Ondertussen dat de mannen de garage uitmestten, heeft Susan het ontbijt klaargemaakt, met natuurlijk weer verse broodjes uit de oven en verse thee en Bianca heeft aan de hand van de kaart en de campinggids de volgende kampeerplaats gezocht. We willen in de buurt van Alvdal proberen te gaan staan, zodat we daar mooie wandelingen kunnen gaan maken door het gebergte van osterdalen en rendalen.
Op de afvalwaterdump bij de jachthaven de vuilwatertank geleegd en de toilet geleegd en nadat we in Hamar zelf nog even de dieseltank volgegooid hadden, zijn we rond half twaalf vertrokken richting het noordoosten.

Via Elverum rijden we naar Trysil, waarna we de 26 volgen richting het noorden. Rond een uur vinden we een ontzettend mooie picknickplaats waar we even stoppen voor de lunch. Om half drie rijden we weer verder noordwaarts. De hele dag al genieten we van het mooie uitzicht en het ontzettend mooie weer. Tegen een uur of half vier vinden we een leuke camping aan het meer Femund in Drevsjo. We zijn welkom en we mogen gaan staan waar we willen, dus zoeken we een hele mooie plaats vlak aan het meer uit. De camping staat vol met huisjes van Nooren die hier in de weekenden logeren. Als ze aanwezig zijn hangen ze de vlag uit en er zijn dus  veel eigenaren aanwezig, want er hangen veel Noorse vlaggen aan stok.

De luifel wordt uitgedraaid en we zetten ons zitje buiten. We verkennen even de camping en genieten heerlijk van de zon. Susan maakt een heerlijke thaise maaltijd klaar, met thaise biefsalade, thaise pittige roerbakgroenten en gemarineerd rood gehakt. Jammer genoeg was de rijst mislukt, dit was namelijk de eerste keer dat Susan deze magnetron gebruikte en normaal gebruikt ze de magnetron rijstkoker slechts 7,5 minuten, maar nu bij 8 minuten was de rijst niet gaar, maar dat kon Susan niet zien, aangezien de rijst nog na moet blijven stomen in de dichte rijstkoker. Achja morgen is er weer een dag en dan doen we gewoon poging twee.

Marcel en Susan deden samen de afwas in het sanitair gebouw nadat alles weer netjes was opgeborgen en iedereen warmere kleren aan had gingen we tegen een uur of tien nog even een ronde wandelen door de bossen waar de camping aan grenst. Je zou het haast niet zeggen dat het al tien uur 's avonds. was, want het was gewoon ligt buiten. We zagen tijdens de wandeling wel de ondergaande zon tussen de bomen verdwijnen, maar het bleef nog steeds licht. Tegen een uur of elf waren we terug bij de camper en na nog wat gedronken te hebben, zochten we allemaal ons bed weer op.

Copyright © door Een reis rond de wereld Alle Rechten Voorbehouden.

Gepubliceerd op: 2013-07-06 (1044 maal gelezen)

[ Ga terug ]
Content ©
Volg onze reis online, 5 jaar met de DAF de wereld door

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.