Welcome to Een reis rond de wereld

Travel now and work later

Hoofdmenu

Translate to any language, choose your language here above..

Reisverhalen
Wereldreis op datum:
2009

Wereldreis per land:

Favoriete links

Terugblik op.. (pdf)

De camperbouw en de dagelijkse bezigheden

Info & materialen

24 t/m 26 juni 2008

Dinsdag 24 juni 2008: 36 graden .

Overnachting Singapore

Om 6.30u gaat de wekker en rollen we ons bed uit. Snel even de rugzakken inladen. Ontbijten en dan op pad naar het Corus hotel waar de Aeroline bus vertrekt. Het is een halfuurtje lopen, maar we hebben genoeg te bekijken dus vervelen we ons niet. Het is spitsuur en het is druk op straat, omdat iedereen op weg naar zijn werk gaat. Als we arriveren zien we de incheckbalie van de busmaatschappij en het lijkt wel op het inchecken op een luchthaven. We mogen plaatsnemen in de lounge van Aeroline en krijgen een drankje.

Om kwart voor negen mogen we instappen. De dubbeldekker is super de luxe en heeft stukken meer comfort dan een vliegtuig. In de bus loopt zelfs een stewardess rond die ons van eten en drinken voorziet. Om 1 uur stoppen we aan de Maleisische kant van de grens en krijgen we onze uitreis stempel en mogen we weer instappen. Tien minuten later zijn we aan de Singapore kant van de douane. Overal staan borden met de tekst death penalty for drugrunners.
Ook hier gaat alles snel. We krijgen een gratis visum en stappen de bus weer in. Dan is het nog een half uurtje rijden naar het eindpunt van de busreis en na het uitstappen lopen we eerst wat verloren rond tot we in een warenhuis een kaart van Singapore kopen. We eten bij de mac en schrikken een beetje van de prijzen. Was de Mac in Azië super goedkoop? Hier betalen we gewoon Nederlandse prijzen. Singapore is erg duur voor ons en tot nu toe zeker het duurste land van Azië. Dan lopen we naar de MRT ofwel de ondergrondse en rijden naar ons hotel. Het openbaar vervoer is echt super geregeld hier, goedkoop en weinig wachttijd. Elke 4 minuten stopt er een nieuwe trein dus wachten is echt minimaal.

Als we bij ons hotel zijn, krijgen we te horen dat er problemen zijn met de airco en dat we naar een ander hotel van dezelfde keten worden gebracht. Het is een duurder hotel, maar we betalen gewoon de afgesproken prijs. Als we op de kamer komen ziet alles er netjes uit. De kamer is klein, zonder ramen, maar de LCD tv mega groot. Alles is netjes en we zijn zo moe dat we na het douchen meteen ons bed in duiken. We zetten de enorme tv aan en kijken naar CSI Miami en natuurlijk naar CNN. Dan is het tijd om te gaan slapen, want morgen wordt het een lange dag.

Woensdag 25 juni 2008: 34 Graden

Fregrance Imperial hotel Singapore

Na ons ontbijt nemen we de ondergrondse naar Harberfront, het meest zuidelijke puntje van Singapore. Het MRT Station is maar 2 minuten lopen van het hotel en alles werkt heel gemakkelijk. Op een grote kaartjes computer kies je de eindbestemming en de hoeveelheid kaartjes die je wilt hebben. Dan is het geld inwerpen en de kaartjes en wisselgeld uit de machine nemen. Na een kwartiertje komen we aan in Harberfront centre, waar de monorail ons naar het funeiland Sentosa brengt. We kopen voor 17 euro een pas voor 4 attracties. En het leuke is dat het transport op het eiland inclusief is. De eerste attractie valt enorm tegen. Je krijgt een heel kort filmpje te zien en we mogen daarna even in een leeuw. Die, net als het vrijheidsbeeld, over het water kijkt, even van het uitzicht genieten.

Het uitzicht bestaat uit een containerterminal en vele schepen die wachten tot ze de enorme haven in mogen. De volgende attractie is een 4D film die wel aardig was. Gelukkig is de rest wel gaaf. Een soort wassenbeelden museum die het verleden van Singapore uitbeeldt.

Ook het oude fort is mooi om te bezichtigen. Het Engelse fort is enorm groot en staat nog helemaal overeind.

Dan nemen we de bus om Susan haar droom te gaan bezoeken. Ze mag zwemmen met dolfijnen. Ze heeft geen zwemspullen bij zich, maar als ze wordt uitgekozen gaat ze in haar kleren te water. Ze krijgt zelfs een kusje van de dolfijn en haar droom is uitgekomen. Altijd heeft ze dit al willen doen en na het kwartiertje in het water met de dolfijnen heeft ze een smile van oor tot oor.

Ik baal wel een beetje, want de grote flitser heeft ineens lege batterijen. Ja, die oplaadbare oude dingen hebben geen fut meer en aangezien ik de hele dag al heb geflitst komt er natuurlijk een einde aan de lading van de accu’s. De show is ook leuk en nu komt de nieuwe camera helemaal tot zijn recht. 6,5 foto’s per seconde maakt hij, zodat je nooit te laat bent als een dolfijn een salto maakt of ineens uit het water vliegt om een bal aan te raken die 4 meter boven het water hangt.

Na de show lopen we eerst even naar de wc, zodat Susan haar kleren uit kan wringen. Het is al half 7 en de zon is weg. Koud is het natuurlijk niet, maar elke keer als we nu een ruimte binnengaan waar airco is, is het voor geblazen. We gaan nog even met de bus naar het Aquarium en genieten daar echt met volle teugen. Ik heb al veel aquariums gezien, maar nog nooit zo’n mooie als deze. Van zeekoe tot haai en van kwal tot lichtgevende visjes alles is er aanwezig en je mag de roggen en visjes zelfs voeren en aanraken.

Inmiddels is het al donker en gaan we met de monorail naar het vaste land om vandaar de MRT naar ons hotel te pakken. We eten nog een lekkere salade en lasagne in het restaurant van het hotel, springen moe, maar voldaan onder de douche en kruipen ons bedje in. Na nog een aflevering van CSI op t.v. te hebben gekeken gaan we lekker slapen.

Donderdag 26 juni 2008: 35 graden.

Overnachting Fragrance Imperial hotel Singapore.

Na het wakker worden gaan we eerst even ontbijten, dan terug naar de kamer om onze tanden te poetsen en daarna op naar de MRT (metro). We rijden, met een keer overstappen, naar het station wat het dichtste bij de botanische tuin ligt en dan is het nog een half uurtje lopen. We lopen door de villawijk van Singapore en verbazen ons over de grote paleizen die hier staan. De grond is duur en de huizen zijn enorm groot hier in villa wijk. Het gros van de mensen hier heeft een modaal Europees salaris. En dat geldt natuurlijk alleen voor de hoofdstad. De rest van de inwoners leeft net als in Thailand van een heel kleine beetje salaris. De ene Lexus na de andere zien we hier en het lijkt wel of ze hier in Lexus rijden ipv in VW golf. Als we aankomen bij de Botanische tuin (zeg maar beter gigantisch park), blijkt deze gratis toegankelijk te zijn. Wat een pracht en praal. Bloemen, meertjes, allerlei verschillende soorten bomen, vijvertjes, beelden, kruiden etc.foto Het is een oase midden in de grote stad. En natuurlijk de ideale foto locatie voor een huwelijk of voor het maken van een reclame foto van een trouwjurk. Of om gewoon te genieten van de zon en het water.

We eten in een exclusief restaurant midden in het park en betalen natuurlijk de hoofdprijs. De prijs en kwaliteit zijn hoog maar de porties extreem klein. Met een nog half lege maag en dito portemonnee lopen we verder naar de Orchideeën farm. Een stukje van het park waar je 2,5 euro entree voor betaald en wat zeker de moeite waard is.

Alle orchideeën die er op de ze aarde bestaan zijn hier aanwezig. Bij de ingang koop ik een setje batterijen om de flitser weer te laten werken, want de zon staat veel te hoog aan de hemel en zonder flitser zouden alle foto’s mislukken.

We maken alleen van alle bloemen die we vandaag zien al 450 foto’s ! Susan wil namelijk straks als we terugkomen een collage maken van de bloemen die we tijdens deze reis hebben gezien. Ik ga nog even naar de wc en die lijkt wel voor lillieputters. De wc is enorm laag en dat geld ook voor de wasbakken en spiegels. Achteraf bleek het voor een kinderpark te zijn. Maar hij was ook voor mij bruikbaar. Ik moest alleen de kleine boodschap volbrengen maar de urinoirs hingen op enkel hoogte en dus ben ik toch maar even op de pot gaan zitten om te voorkomen dat na mij iedereen de wc uitdrijft.

Heel de dag blijven we in het park en tegen de avond lopen we naar Orchid road. De winkelstraat van Singapore. We vinden het niks. Overal wordt je aangevallen, door vooral Indiërs, die hun waar willen verkopen. Nergens kun je rustig kijken zonder meteen zo een Indisch typje op je lip te hebben. Hier hebben we dus geen zin in en we verlangen naar Kuala Lumpur, waar dit niet zo heftig het geval is. Op Sentosa, het pretparadijs van Singapore, speelt om 8 uur een licht, water, laser, muziek, zang en dansshow. Gisteren was Susan nat van de zwempartij met de dolfijnen en mistten we de show. Ik weet dat ze de show heel graag wilde zien en daarom zeg ik tegen haar dat we de monorail naar nemen en daarheen gaan. We zijn mooi op tijd en de show is echt prachtig. Foto’s maken viel niet mee, maar toch heb ik hier onder wat foto’s op de site gezet om een idee te krijgen.

Na de show is het weer wringen geblazen, want alle Indiërs willen natuurlijk als eerste, en allemaal tegelijk, door het smalle poortje om buiten te komen. De show is echt de moeite waard en met zijn 4 euro spotgoedkoop, vergeleken me alle andere prijzen in Singapore. Voor de mensen die naar Sentosa gaan, zijn de attractie Images of Singapore en de show ‘Songs of the sea’ een echte aanrader. Als je verder van het onder water leven houdt zijn natuurlijk ook de onderwater wereld en de dolfijnen prachtig om te zien. De kaartjes daarvoor zijn vrij prijzig, maar je kunt dan wel meteen bij allebei de attracties naar binnen. Trouwens als je de prijs dan deelt door 2 en het vergelijkt met de prijzen van alle andere attracties is het zelfs goedkoper en nog mooier om te zien ook.

Copyright © door Een reis rond de wereld Alle Rechten Voorbehouden.

Gepubliceerd op: 2008-07-01 (2990 maal gelezen)

[ Ga terug ]
Content ©
Volg onze reis online, 5 jaar met de DAF de wereld door

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.